About

Framework for Learning Resource Management and Development System

Introduction 

    This Framework for Learning Resource Management and Development System (LRMDS) describes the standards, processes and guidelines of the systems developed to support implementation by DepED Central Office, Regions, Divisions and Schools.  A major objective of the system is to provide a technical basis for assessing, acquiring, adapting, developing, producing and distributing quality learning and teaching resource materials for students and instructional support materials for teachers. 

        The Framework development is a continuing process informed by the collaborative work among the central and regional/division and school personnel on ways of improving access to quality instructional and learning materials. The evolving design, development and implementation of the LRMDS is a critical contributor to the successful implementation of the Basic Education Sector Reform Agenda (BESRA).          This Framework for Learning Resource Management and Development Systems describes the mechanisms to support coordinated and integrated access to quality resources by the DepED Regions, Divisions and Districts and Cluster/School levels. The need for such systems was identified through the research conducted during STRIVE Phase I during 2007 in Divisions 7 and 8 to identify the levels of access to quality learning teaching resources by Divisions and schools.   Research findings showed that the desired 1:1 textbook: student ratio did not exist in most schools surveyed, most teachers had no teacher manuals, teachers were having to use their own money to augment the instructional resources in the schools,  schools which lose their textbook collection because of calamities do not get replacements and that few supplementary materials are available at the schools  Baseline studies for Stage II of STRIVE also identified highly variable distribution of resources across all levels and in most subject areas, (English, Mathematics, Science, ALS and TLE). The lack of resources was also highly variable across divisions sampled. Again, there was no instance within the study sites of a 1:1 ratio for textbooks. The research also identified the current procurement process for textbooks and supplementary materials as being problematic. That is, when the bidding process fails to identify qualifying bidders the process needs to be recommenced and during which time no resources are available except what the Division or schools may purchase independently using local funds or donations. (Baseline Research STRIVE II 2008) 1.1 Scope of Framework    The Framework for LRMDS describes for each system what is required at each level within the Education system to improve access to learning teaching and professional development resources in relation to each of the LRMD systems. That is, the key functions, processes, workflows for quality management and proposes organisational structures for sustainable implementation and management. Decisions as to how the functions are provided are the responsibility of the Region.    Framework for LRMDS v1.0.doc 7 1.2 Vision for LRMDS The provision of adaptive learning resource systems, fully functioning at the region and division levels, effectively developing and distributing adequate and varied learning resources to teachers and learners from both the formal Basic Education and Alternative Learning systems. 1.3 Objectives of LRMDS The LRMDS is designed to achieve the following objectives:  1. Strengthened Learning Resource development and distribution systems at Regional and Divisional levels. 2. Improvement of instructional and learning materials system through support for the assessment, acquisition, adaptation, development, production and distribution of teaching/learning materials to schools. 3. Digitized available student learning materials (including from PASMEP, PROBE, PRODED, BEAM, TEEP, SEDIP, etc), particularly for reading in the early grades and TLE programs, English, Science and Mathematics in other grades, ADM and ALS. 4. Enhanced provisions of quality instructional and learning materials, particularly in reading in early grades and TLE, English, Science and Mathematics in other grades. 5. Modified and enhanced instructional and learning materials for implementing Alternative Delivery Modes and Learning Systems. 6. Improved development and utilisation of Quality Assurance (including Monitoring and Evaluation) systems for provision and utilisation of learning resources. 7. Development of ICT­enabled solutions in the three regions, integrated with national systems, to support the strengthening of the learning resource support systems.

0 comments:

Post a Comment